Är "Sveriges Smartaste Barn" så bra egentligen?

Kollade precis på programmet "Sveriges Smartaste Barn"...och så tänkte jag, är det här så bra egentligen?
Jag känner att barn inte ska behöva utsättas för sån press att vara bäst, kunna allt och inte svara fel. Man ser på dom att de klankar ner på sig själva för att de tycker att de är dåliga för att de svarar fel, konstigt när de liksom har 40 sekunder på sig att besvara så många frågor som möjligt...Min tanke går också till om det är barnen som själva tagit initiativet, det tror jag nämligen inte! Föräldrarna borde ta sitt ansvar! Barn ska få vara barn, de ska inte kunna mer än vad en tjej eller kille i gymnasiet kan, det är sinnesjukt. Ju mer jag tänker på det, desto mer arg blir jag att någon kommit på denna idé att utsätta barn för sån här stress! Nej, jag tycker det är fel, fel, fel och det borde inte få göras något mer program när denna "säsong" är över. That's how I feel! Vad tycker ni?!



// E


Kommentarer
Postat av: EBba

Sv: Hittar du/ni inte tävlingen hos henne eller ser ni inte bilden?:P Här kommer iallafall en länk till hennes inlägg!:)

http://febb.blogg.se/2009/april/tavling.html#comment

2009-04-12 @ 16:23:55
URL: http://smaller.blogg.se/

Här kan du skriva vad du har på hjärtat, men tänk på detta innan;

♥ Kommentera först och sen kan du ge en invit till din blogg
♥ Inget spam som "vill du vara med i en tävling..."
♥ Kommentarer som är stötande godkänns inte, så ingen idé att ens försöka:


Ditt namn:
Är du våran stalker? :)

Din mail: (bara vi som ser)

Har du en blogg så vi kan kika in hos dig sen?:

Skriv det du tänkt här:

Trackback