För er som vill veta hur halkbanan går till...

Ja, jag klarade halkbanan, och det var så sjukt galet kul! VAR INTE NERVÖSA INNAN, DET ÄR SÅ GALET ROLIGT! Skulle lätt göra om det om jag fick chansen (fast jag payar inte för det! haha). Det var dock inte "smärt"fritt. När vi kom dit så skulle vi registrera oss och allt...tror ni vi fanns med på listan? Nej. "Tyvärr ni står inte med och det är fullt i dag"...vad gör vi? Jag lackar lite, blir ganska så sur...vad skulle vi göra nu? Det visade sig att en till kille hade fått samma problem och att det inte var första gången detta hände. Pappa behöll lugnet och sa att vi förstår och att vi helt enkelt får vända hem igen men att vi sitter och väntar lite för säkerhets skull i hopp om att någon är så försenad att den inte får vara med. Men det hände inte...alla kom i tid och så. Till slut så ropar någon "kom hit ni två flickor där borta!" och så säger dom de tre orden som fick Lina och mig att bli astaggade igen; "vi fixar det"...vi hoppade typ upp och ner och sen registrerade vi oss och sen var det igång!

Vi fick sitta i en bil som satt fast i en ställning och så blev vi vända upp och ner. Det var hemskt. Verkligen jätteläskigt, men det får en att förstå att man ska köra försiktigt. INGEN vill hamna så. En kille som var där hade till och med voltat så, han sa att det var de värsta 10 minutrarna i hans liv. Så KÖR FÖRSIKTIGT där ute! Vi fick krocka i 7km/h i någon specialgjord vagn som var fyra säten bara, det kändes kan jag säga, ordentligt. Vi fick även lite information om hur man ska ställa in nackstödet, om aribags och dess funktion, om var man ska placera barnstolen etc + att vi fick se krockade bilar och en älg som låg på en bil. Det var läskigt att se, den var STOR!

Efter det begav vi oss ut till bilarna. Jag var helt först att köra, och växelspaken var inte vad jag var van vid, men jag klarade mig utan motorstopp och allt gick skitbra! Vi började med att köra ett varv så vi skulle få se banan, sen så började det. Vi körde i 50km/h (och sen även 30km/h etc) och fick sen tvärnita vid utsatta koner (för att få känna på ABS-bromsarna), sen ökade vi hastigheten till mellan 80-100, och sen tvärnita, fick världens adrenalinkick och det var faktiskt skitkul!

Efter det fick vi prova på halt vägunderlag och det var sån sjukt stor skillnad. Jag lärde mig massor och det var otroligt spännande, lärorikt och väldigt, väldigt intressant!

Nu ska jag försöka få i mig lite mat! =)

Kommentarer

Här kan du skriva vad du har på hjärtat, men tänk på detta innan;

♥ Kommentera först och sen kan du ge en invit till din blogg
♥ Inget spam som "vill du vara med i en tävling..."
♥ Kommentarer som är stötande godkänns inte, så ingen idé att ens försöka:


Ditt namn:
Är du våran stalker? :)

Din mail: (bara vi som ser)

Har du en blogg så vi kan kika in hos dig sen?:

Skriv det du tänkt här:

Trackback