En fransk låt i svenska melodifestivalen...vart ska jag börja?!

Jag är faktiskt fruktansvärt arg just nu! Lika konstigt som det är att man tävlar med en grekisk låt i SVENSKA uttagningen är det att tävla med en låt som dessutom har en fransk låttitel. Vart är världen på väg? Glad är jag i alla fall att inte Ugglan vann, då hade jag gråtit, på riktigt. EMD eller Sarah Dawn Finer skulle vunnit. Visst, de låtarna är på engelska, men engelska ligger ju ändå i grunden till alla språk nästan, nästan alla får lära sig det. Dessa känslor kanske lägger sig, men just nu tycker jag melodifestivalen suger hårt. EMD hade ett sjukt bra framträdande, låten sätter sig på hjärnan, de är snygga, det är ingen typisk melodifestivalslåt utan faktiskt något nytt. Denna idé att ta in opera i en schlagerlåt är INGET NYTT vill jag bara säga dig Fredrik Kempe. "Tack Malena för att du vågade prova detta som jag hittade på", vem är dum att säga något sånt?! Tydligen Fredrik Kempe. Det känns som att denna låt har man hört förut. Jag är besviken på svenska folket och jag ska nog sluta skriva här nu så jag inte säger något dumt! *andas*.

Vad tyckte ni om kvällens skräll? Bra, dåligt? (ja ni vet ju min åsikt).

Nu går det inte att ladda upp bilder heller...men i alla fall. EMD är värda att hyllas!
Så en hyllning till dom! Och till Sarah Dawn Finer.

Puss på er!

// Emma

Kommentarer
Postat av: Erik

Lugna ner dig Emma, du är förbannad på riktigt nu. Men hälften av svenskarna kanske är tondöva ;) .. Precis som jag.

2009-03-14 @ 22:57:59
Postat av: Emma

Svar till Erik; Jag vet...har lugnat ner mig liiiite nu i alla fall x), <3

2009-03-15 @ 00:23:16
URL: http://blueice.blogg.se/

Här kan du skriva vad du har på hjärtat, men tänk på detta innan;

♥ Kommentera först och sen kan du ge en invit till din blogg
♥ Inget spam som "vill du vara med i en tävling..."
♥ Kommentarer som är stötande godkänns inte, så ingen idé att ens försöka:


Ditt namn:
Är du våran stalker? :)

Din mail: (bara vi som ser)

Har du en blogg så vi kan kika in hos dig sen?:

Skriv det du tänkt här:

Trackback