En fredag i stallet med mina ögonstenar

Åååå, vilken underbarg helg jag har haft. I fredags var jag i stallet med mina systerdöttrar. Klädde mig som en riktig bonde för att få in den där härliga lantkänslan. ;) Jag älskar hästar och har alltid drömt om att lära mig rida. Det ser hur lätt ut som helst. Jag kan säga så här... Vi hade friidrottsdag och jag valde aktiviteten ridning. Jag fick den största hästen i hela stallet, en gammal polishäst. Yajcks! "Spänn benen skriker läraren till mig". Jag gör ju det!!! Jag hoppade en meter över sadeln för varje steg den där hästen tog. Hmmm, ska nog hålla mig på marken.

Fast otroligt roligt att titta på. Och att få pussa och krama och klappa på hästarna. Såå mysigt!
Mina systerdöttrar är så duktiga. Lilla söta Amanda satt på en häst som vart rädd då en fyrhjuling brummade förbi och hästen skenade iväg så att lilla Mandis ramlade av. Det var läskigt att titta på faktiskt. Det kan ju gå riktigt illa om man hamnar under hästen eller så. Fast hon var så duktig. Skakade bara av sig smutsen, torkade tårarna (blev både rädd och fick ont då hon landade på svanskotan) och satte sig på hästen igen. Mina fina små tjejer. Linn o Mandis.

Här kommer lite bilder...


På kvällen så fick vi världens godaste middag hemma hon min storasyster Linda och hennes man. Lax med typ skagenröra och sås. MUMS!!!  

Sooo long!

// L


Kommentarer

Här kan du skriva vad du har på hjärtat, men tänk på detta innan;

♥ Kommentera först och sen kan du ge en invit till din blogg
♥ Inget spam som "vill du vara med i en tävling..."
♥ Kommentarer som är stötande godkänns inte, så ingen idé att ens försöka:


Ditt namn:
Är du våran stalker? :)

Din mail: (bara vi som ser)

Har du en blogg så vi kan kika in hos dig sen?:

Skriv det du tänkt här:

Trackback