Makeup nu under sommartid

Keep it simple... är vad jag följer under sommartid. Foundation, concealer, löspuder, solpuder, rouge är ingenting för sommaren. Nu kan du ge din hy en chans att återhämta sig. Genom att återfukta mycket, använda lätta produkter som låter hyn andas.

För på sommaren, när du jobbat lite på solbrännan (solat säkert såklart, med SPF 15 minst) och du börjar få en fin färg så växer alltid självförtroendet lite. Man ser piggare ut och man känner sig fräschare. Jag är verkligen inte desperat, så att jag inte kan visa mig ute bland folk osminkad. Det är bara så att makeup är mitt största intresse och jag tycker om att få rota i min sminkväska på morgonen. Sätta ihop lite nya färger... Ja, vara lite konstnärlig.  

Nu till sommaren är min sminkrutin följande.

- Tvättar min hy (Lumene, Radiant Touch Cleanser och Toner)
- Återfuktar med en vitaminrik ansiktslotion (Lumene Arctic Aqua)
- Täcker ojämnheter med concealer (Biotherm, Forget It nr 20)
- Rouge (Mac Powder Blush, Springsheen)
- Mascara (Helena Rubinstein, Lash Queen Feline Black)

Det blir så fint och du kommer en skillnad efter ett tag. Din hy kommer att må bättre. Få en finare lyster. Just för att porerna inte blir lika igentäppta.


Kan lägga upp bilder imorgon. Hmmm, kanske jag ska plåga min lillasyster på båten lite imorgon... hehe...
För hon älskar ju att stå både bakom och framför kameran. Jag håller mig gärna undan. Tycker det är lite obehagligt med bilder på nätet. :S

// L


Kommentarer

Här kan du skriva vad du har på hjärtat, men tänk på detta innan;

♥ Kommentera först och sen kan du ge en invit till din blogg
♥ Inget spam som "vill du vara med i en tävling..."
♥ Kommentarer som är stötande godkänns inte, så ingen idé att ens försöka:


Ditt namn:
Är du våran stalker? :)

Din mail: (bara vi som ser)

Har du en blogg så vi kan kika in hos dig sen?:

Skriv det du tänkt här:

Trackback